träning och glutenintolerant

Jag har ju helt tröttnat på JM träningen som jag gjorde i vinteras, jag hade tänkt att jag skulle göra om det igen men det ver verkligen inte kul...Däremot så är det väldigt efektiv träning.

 

Nu handlar det inte endast om att komma i form utan mest att må bättre.


Kosten jag mestadels håller mig till är LCHF där man plockar bort kolhydrater, då kan man ju fråga sig om jag blivit dum och håller på att sätta mig själv på diet men NEJ jag är gluten intolerant och i det mesta jag inte kan äta består av kolhydrater så därför tycker jag det är otroligt mycket enklare att helt enkelt bara skippa kolhydrater istället för att behöva tänka på vad det är mjöl i eller inte!

 

Träning jag är inte längre medlem på något gym och utövar ingen sport så varje dag är jag ute på en promenad mellan 1-1,5 timme och efter det så gymmar jag i vårt hemma gym och kör igenom hela kroppen. På kvällarna kör jag två olika magövningar som jag visar nedan, dem är från JM träningen eftersom det inte finns någon magtäning i vårt hemmagym.

 

Börja med att lägga dig ner på rygg med händerna på sidorna nedanför svans kotan och benen rätt upp i luften, som på bilden nedan. Dra naveln inåt samtidigt  som du lyfter höfterna bara några centimeter  från golvet upp mot taket. Därefter så sänker du ner höfterna igen.

En övning som de flesta har gjort när de var små är att cykla med benen i luften. Detta är jättebra träning för magen. Lägg dig ner på rygg och lyft upp båda benen någon decimeter. Börja sedan "cykla" med ett ben i taget, och se hela tiden till så att båda benen är i luften. Detta kan du även variera genom att vrida överkroppen åt motsatt sida till benet som du drar upp, som på bilden nedan.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0